Vim Venders je kao jedan od najreprezentativnijih
pripadnika modernog autorskog filma snimio nekoliko sjajnih dokumentarnih
filmova. Osamdesetih je bio ko-režiser na filmu Lighting Over Water (1980)
Nikolasa Reja, a od vrednijih ostvarenja među Vendersovim dokumentarcima mogu
se još izdvojiti filmovi Room 666 (1982), Tokyo-Ga (1985), Buena Vista Social
Club (1999) i Soul Of Man (2003).
O dokumentarnom filmu „So zemlje“ Vima Vendersa
i Džulijano Ribeiro Salgada (sin S. Salgada), teško je naći prikladne reči,
kojima bi mogli da opišemo njegovo savršenstvo. U pitanju je film koji istoriju
kinematografije čini bogatijom za još jedno nezaobilazno remek-delo pomenutog
žanra.
Sebastiao Salgado je pre svega jedan divan i veliki
čovek, a posle toga veliki umetnik. Njegove fotografije su fascinantne i na
posmatrača ostavljaju neverovatan utisak. Rođen je u Brazilu, u seoskoj
porodici. Kao mladić odlazi u Sao Paolo, gde je završio ekonomski fakultet. Kao
student upoznaje svoju suprugu i životnu saputnicu Leliu Salgado, sa kojom sedamdesetih
odlazi u Evropu. Salgado je prvo radio posao ekonomiste i smešila mu se uspešna
bankarska karijera, ali su srce i duh ovog čoveka krenuli jednim humanijim i kreativnijim
putem. Od tada, pa do danas, Salgado je putovao kontinentima i svojim fotografijama
svedočio lepotu, bedu i strahotu različitih civilizacija. Ratovi na afričkom
kontinentu, egzodusi, glad u Etiopiji, rat u bivšoj Jugoslaviji, kao i mnogi
drugi stravični prizori, kojih se običan čovek zapadne civilizacije najčešće kloni,
zbog neugodnosti narušavanja (malo)građanskog komformizma, majstorski su
uslikani objektivom ovog velikog umetnika. Poslednjih godina Salgado
fotografiše isključivo lepotu i čuda prirode.
Isus je svojim učenicima rekao: „Vi ste so
zemlje. Ali ako so obljutavi, čime će se osoliti? Ona više ni za šta nije, osim
da se baci, i da je ljudi zgaze.“
Sebastiao Salgado je svojim životom i delom
poručio čovečanstvu i ljudima, da su kao so zemlje deo prirode i da je na svima
nama velika odgovornost. Moramo se boriti protiv destrukcije i ne smemo
obljutaviti. Ovo je jedna divna ljudska priča, koja nikoga neće ostaviti
ravnodušnim.
Nisam uspela da ga pogledam sad na Slobodnoj zoni, karte su bile rasprodate. Ali pogledace se u nekom momentu.
ОдговориИзбришиI fali ti "Pina" na onoj listi ;)
nisam stavio pinu jer je nisam odgledao. nisam smeo unapred da tvrdim da je odličan, iako su mi svi rekli da jeste odličan. :)
ИзбришиPina je ko masline - ili ih volis ili ih ne volis. Ja ih u slucaju Pine, ne volim. Prvi deo filma je i stimao, a onda je nastalo "krpljenje".
ОдговориИзбришиAli sam zato zauvek kupljena sa Palermo Shooting. Remek delo!
Mislim, nije dokumentarac, ali nema veze :)
ОдговориИзбришиnema veze, ja više ne pravim razliku između dobrog dokumentarca i dobrog igranog filma.
Избришиod vendersa uvijek vise ocekujem nego sto da na kraju. "muzicki" film mu je ok...ili ja to starim pa se raznjezim bez potrebe?
ОдговориИзбриши