субота, 17. август 2024.

Razgovori (Noe, Žulavski, Kronenberg, Fasbinder, Hodorovski, Balabanov)


Red Box je manja izdavačka kuća koja se u poslednjih nekoliko godina upisala u knjižarski život sa sofisticiranim izborom literature. Mene je prvenstveno privukla edicija kojom se promoviše filmska kultura. Jedna od knjiga iz te edicije je zbirka razgovora sa filmskim autorima (Žulavski, Kronenberg, Noe, Fasbinder, Hodorovski, Balabanov) koji na prvi pogled nemaju puno toga zajedničkog. Različite poetike, stilovi, svetonazori, ali ono što ih spaja je napad na vizuelne i druge tabue. Kao velikom fanu Kronenberga, Fasbindera i Balabanova, najviše su mi prijali razgovori sa njima. Žulavskog nikada nisam voleo, ali sam ga poštovao, Hodorovskog takođe. Najproblematičniji mi je bio Gaspar Noe, jer njegov autorski  svet izrazito ne volim, ali sam razgovor mi je bio više nego zanimljiv. 

Razgovori su ranije objavljivani po različitim časopisima i isti su prevedeni za potrebe ove knjige po izboru samog izdavača.

"Ja ne pravim ustupke gledaocima, tim žrtvama života, koji misle da se filmovi prave samo zbog njihovog zadovoljstva, i koji ne znaju ništa o svojoj egzistenciji." Andžej Žulavski

Нема коментара:

Постави коментар