недеља, 20. децембар 2009.

Kotrljajuća grmljavina - Sem Šepard



Kada bi ste pitali lepšu polovinu Jorgoslovlja (sasvim sam u to siguran) ko je jedan od najboljih frajera na svetu, a na čijem primeru je Svevišnji bio poprilično velikodušan,jer nije štedeo na intelektu dok je stvarao habitus dotičnog, dobili bi ste odgovor da bi to mogao da bude samo i jedino Sam Shepard. Čovek koji je šezdesetih svirao bubnjeve u grupi Holy Modal Rounders; čovek koji je igrao u filmovima Terensa Malika, Vendersa i Šlendorfa; čovek koji je napisao Pariz Texas, Lude od ljubavi, Motelske hronike; čovek koji je slomio srce punk rock heroini Patty Smith; čovek koji je oženio najseksipilniju holivudsku zvezdu s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih (Jessicu Lange). Da gospodo!!!Sam Shepard - frajer i intelektualac.



Sheparda je uoči čuvene turneje Rolling Thunder Revue (jesen 1975-zima 1976)pozvao Bob Dylan da bude učesnik dvomesečne turneje po Novoj Engleskoj i da napravi scenario za igrano dokumentarni film o tom događaju. Tokom turneje snimljeno je dosta materijala, ali film nikada nije "sklopljen", niti je ikada ugledao svetlo dana. Bez obzira na tu činjenicu ostao je ovaj dnevnik Sama Sheparda koji na najbolji mogući način svedoči jedan uzbudljiv delić istorije rokenrola, čiji je glavni protagonist jedna od najzanimljivijih i najintrigantnijih ličnosti pop kulture čije je "kršteno" ime Robert Zimmerman.



Čitajući ovu knjigu imao sam utisak da sam deo cele te priče. Divio sam se avanturističkom - hobo senzibilitetu svih učesnika i još jednom pokušao sebi da objasnim da je moj najveći problem zapravo u tome, što sam se rodio u pogrešno vreme na pogrešnom mestu. Bilo je tu raznoraznih likova i frikova, kao i ličnosti koji su svojim delima obeležili jednu divnu epohu. Mislim na persone poput Joan Baez, Alena Ginsberga, Ramblin’ Jacka Elliota, Joni Mitchell, T Bone Burnetta, Rogera McGuinna...Iz ove knjige, kao i iz Scorseseovog dokumentarca, možete na pravi način sagledati kompleksnost i harizmatičnost Boba Dylana čijem magnetizmu nije odoleo ni Sam Shepard. Sjajno svedočanstvo o jednom od najvećih umetnika našeg vremena.

Нема коментара:

Постави коментар