Reditelj Jonathan Hensleigh je pasioniranim ljubiteljima mafijaških priča, u koje spada i potpisnik ovih redova, poklonio jedan pravi bioskopski “mobster” krimić, koji po mnogo čemu podseća na neke od najboljih ostvarenja u ovom podžanru (Goodfellas, The Sopranos, The Long Good Friday), ali koji nije imao ambiciju da dobaci do navedenih naslova, zbog čega zaslužuje duboki naklon.
Snimljen je po istinitoj priči o irsko-američkom mafijašu Dannyu Greeneu iz Klivlenda kojeg je fantastično odigrao Ray Stevenson, a u čiji se fan klub bez razmišljanja upisujem posle ovog filma. Danny Greene je kao siroče odrastao na ulicama Klivlenda, prošao trnovit i iskustven životni put, radio kao šljaker, delio sve sa sirotinjom, pročitao pola klivlendske biblioteke i tukao se za “medalju”. Ponosan na svoje irsko poreklo i kodeks keltskih ratnika, početkom sedamdesetih rešio je da uzme stvar u svoje ruke i preotme kormilo radničkog klivlendskog sindikata koji su držali žabarski mafijaši. Zbog hrabrosti i srčanosti, dobija veliku podršku radnika i komšiluka, i njegov život kreće drugim tokom, onim koji mu je, čini se, sudbinski bio predodređen. Ubrzo postaje čovek sa najvećim mudima u Klivlendu, kojeg su godinama na sve moguće načine pokušavali da ubiju italo-američki bosovi.
Narator priče je pandur, koji je kao klinac odrastao sa Greenom, a kojeg je sjajno odigrao stari as Val Kilmer. U filmu su odlične epizodne uloge napravili i Vincent D'Onofrio, Christopher Walken, Paul Sorvino, kao i Robert Davi. S obzirom da je Klivlend jedan od siromašnijih gradova SAD-a, nije bilo teško napraviti atmosferu sedamdesetih, jer se tamo verovatno ništa nije ni promenilo od sedamdesetih. Uostalom, sve je to lepo oslikao Harvey Pekar (underground comic book writer) u legendarnom strip serijalu “American Splendor”. Dakle, ovde suštinski imamo jedan hard boild krimić sa naglašenim elementima melodrame, verno dočaranu atmosferu sedamdesetih, arhetipsku priču o herojima-antiherojima, dovoljno eksplozija i krvi, kao i zanimljivu živopisnu sagu o čoveku koji je zaista postojao. Kada bi bioskopska ponuda bila bolja, možda bi imalo smisla tražiti rupe u scenariju i pametovati na zadatu temu, ali s obzirom da anemičnost američkog filma polako poprima razmere koje zahtevaju ozbiljnije analize, ovaj film je pravo osveženje i zato za njega imam samo reči hvale. Nije remek delo, ali je odličan.
Нема коментара:
Постави коментар