Poslednjih
par godina su, barem što se tiče onoga što je ostalo od pop/rok muzike, bile u
znaku povratka korenima. Mnogi bendovi i kantautori shvatili su da je muzička industrija
zapravo najveći krivac za jalovost koja je zavladala pop/rok muzikom, pa i pop
kulturom uopšte. Hiperprodukcija, kriza kreativnosti, gomila fabričkih indie
bendova koji liče jedni na druge, jedna sveopšta stvaralačka dekadansa od koje medijski
špekulanti i vlasnici diskografskih kuća imaju najveću korist. Oni su se
specijalizovali da “otkrivaju vrednosti” od čega su napravili biznis. Setite se
samo jedne bizarne pojave koja je bila vrlo uočljiva, i još je uočljiva, na
primer, u slučaju bendova “Arcade Fire”, “Interpol” i “The National” (ima ih
još). U želji da se sve što se proizvede poglasi kulturnom vrednošću, ovi bendovi
su odjedanput stavljeni na visok pijedestal, iako svojim delom to nisu
zasluživali, što je svaki čovek koji je muzički stasao uz rokenrol znao na samom
početku njihove “slave”.
Nasuprot
tome, James Hunter, i još mnogo drugih sjajnih bendova, autora i umetnika,
stvara svoju umetnost daleko od sveta koji je oblikovan kultom kultur mode. Oni
imaju svoju publiku, ali da biste ih pronašli morate malo da kopate. Najvredniji
biseri su obično na dnu mora, ali s druge strane, što bi rekao Moma Rajin, ima
ih i svuda oko nas ali glasovi koji nam govore gde da ih skupljamo suviše su
tihi.
Sa Jamesom Hunterom sam se prvi put susreo 2007. godine
kada sam bio u poseti dragim prijateljima u Britaniji. Na tom veličanstvenom Kembridž
Folk Festivalu pored Nancy Griffith, Ruthie Foster, Newtona Faulknera, Rickya
Skaggsa i još nekoliko eminentnih imena, svirao je i dasa po imenu James
Hunter. Nisam znao ništa o njemu, osim da je bio u pratećem bendu Van
Morrisona i da je pevao prateće vokale na mojoj omiljenoj live ploči ikada “A Night in San Francisco”. Na scenu
je izašao sa majstorski usviranim soul-rhythm and blues bendom (gornja fotka
uslikana tom prilikom) koji je posle trećeg takta podigao publiku na noge.
Posle tog koncerta sam nabavio njegove albume i počeo malo više da se družim sa
njegovom muzikom. Mada, kada se sve odsvirano i preslušano sabere, sada sam
apsolutno siguran da je njegov najnoviji album James Hunter Six "Minute by Minute" nešto
najbolje što je do sada napravio. U pitanju je album kojim se Hunter odužuje
svojim uzorima Sam Cookeu, Otisu Reddingu, Jackie Wilsonu, Wilsonu Pickettu i drugim
soul velikanima. Ako ste ljubitelj
navedenih autora, sigurno ćete uživati slušajući ovaj album, i to na sličan
način na koji ste uživali slušajući “Memphis” od Boz Scaggsa, jer i jedan i
drugi poznaju tajnu običnih stvari.
“Arcade Fire”, “Interpol” i “The National” "stavljeni na visok pijedestal, iako svojim delom to nisu zasluživali" ???? WTF???? Misljenje je kao dupe - svako ga ima. Prema mom dupetu, tj. misljenju to su fenomenalni bendovi...
ОдговориИзбришиMa kakvi! Školski primer fejka. To su bendovi koji inače ulaze u zonu žanra u kojem uživam, ali ja u njima nisam video baš ništa. Naravno, sve ovo je lično mišljenje, tj. dupe. :)
ОдговориИзбриши