петак, 16. децембар 2011.

GRAD POBEDNIK


Svaki grad, koji liči na grad, noću je najlepši grad na svetu. Beograd ne liči na grad, Beograd jeste grad. Pravi grad. Velegrad. Rušili su ga nekoliko puta i nisu ga srušili. Ruže ga i dan danas, nikako da ga naruže. Pljuju ga primitivci, pljuju ga intelektualci. Pljuju ga susedi, pljuju ga uvređene mlade i nikako da ga napljuju. Ne da se kao tvrdoglava mazga. Drži se na nogama. Udaraju ga spolja. Udaraju ga iznutra. Grad heroj! Stoji ponosno kao Meštrovićev pobednik.
Volim beogradske ulice noću. Kad pružim korak od kafane Kalenić, u kojoj se često lečim, pa pođem preko Njegoševe ulice i spustim se do Manježa, osetim prisustvo svih dobrih duhova koji su danas mitologija ovog grada. Taj trenutak večnosti je možda deo moje uobrazilje, ali ga prihvatam kao istinu koja se ne preispituje. Ovaj grad su stvorili veliki ljudi. Duh ovog grada su živeli veliki ljudi. Grad ne čine građevine, grad čine ljudi. Ovde se i dalje rađaju i kriju sjajni ljudi i svet će ponovo začuti njihov glas.


5 коментара:

  1. "Ovaj grad je nekad bacao svetla daleko,
    ovaj grad bi mogao bolje"

    Inače tvrdim da je Beograd najlepši noću. Tad ima neku specifičnu magiju koja se po danu ne primećuje.

    ОдговориИзбриши
  2. i u Sarajevu postoji duh koji su nam htjeli ubiti i jednog dana ce opet suvereno vladati ovim gradom :)

    ps. nocu u Bg volim pogledati niz ulicu Kneza Milosa...

    ОдговориИзбриши
  3. Ti si Sarajka? Ja volim Sarajevo.Bio sam tamo jednom na ekskurziji pre ovog usranog i besmislenog rata.Sarajlije su skroz OK. Voleo bih ponovo da dođem u Sarajevo i uskoro ću se organizovati. Šta nam radi Elvis J. ? :) On je car! Skoro sam gledao Žalicin dokumentarac "Orkestar" i mogu ti reći da mi je bio simpatičan, ali "Kod Amidže Idriza" mi je već cult. Svima ga preporučujem.

    ОдговориИзбриши
  4. elvis j. pise sedmicnu kolumnu za radio sarajevo, cini mi se i da vodi poneku emisiju na istom i tako :)
    http://www.radiosarajevo.ba/novost/69592/globalno-zatupljenje

    dodji na ljeto kad bude festival filma, bude o.d.l.i.c.n.o!

    ОдговориИзбриши
  5. "Taj trenutak večnosti je možda deo moje uobrazilje, ali ga prihvatam kao istinu koja se ne preispituje." Ovo potpisujem.

    ОдговориИзбриши