The Men je bend iz
Bruklina koji je ove godine izdao jedan od najzanimljivijih (najboljih) albuma
koje sam čuo. U pitanju je njihov peti album "Tomorrow's
Hits" do kojeg sam došao po preporuci jednog drugara, koji sa velikim entuzijazmom istražuje pop muziku, i u
toj džungli, u kojoj danas ima svega i svačega, pronalazi prave bisere. Jedan
od takvih bisera je nesumnjivo i ova ploča.
Sastav The Men čine
Mark Perro (vokal, gitara), Nick Chiericozzi (vokal, gitara), Rich Samis
(bubanj), Ben Greenberg (vokal, bas) i Kevin Faulkner (lap steel gitara). Oformljeni
su 2008. godine i prvenstveno su svirali, ložili se i negovali punk-rock & noise
zvuk, koji je u međuvremenu, od trećeg albuma “Open Yor Heart” (2012), krenuo
da se transformiše u nešto što u sebe uključuje country-rock i uticaj trenutno
aktuelne i moderne amerikane.
"Tomorrow's
Hits" kao jedna bogata zvučna porcija pravovernog rokenrola, u sebi
sadrži brojne žanrovske idiome, od ukorenjenog bluzerskog sentimenta, preko
popa i panka, do američke kosmičke muzike. Album otvara pesma “Dark Waltz” koja
zvuči kao neki izgubljeni klasik benda Big Star, kojima diskretno pripomaže
Neil Young sa usnom harmonikom. Osim toga i sam omot ploče podseća na prvi
album benda Big Star. Zatim slede stvari “Get White You Give”, “Another Night”,
“Different Days” i “Sleepless”, koje u najboljem maniru pop-pank tradicije
prožete odjecima country sentimenta isporučuju jedan vrhunski doživljaj koji će
vas, sa slušalicama na ušima, odvesti do dimenzija koje prepoznaju samo odabrani.
Ne mislim ovde ni na kakvu sektu odabranih, već na one ljude koji umeju pažljivo
da slušaju, i koji imaju božiji dar pomoću kojeg mogu otvoriti tajna vrata
muzike. Sećam se, kada sam kao klinac pohađao nižu muzičku školu, profesor mi
je rekao da se odmah vidi kod čoveka da li oseća muziku ili je ne oseća. Pustiš
mu ploču i posle nekoliko minuta na njegovom licu sve vidiš. Mislim da sam
odmah ukapirao šta je želeo da mi kaže. Danas mogu lako prepoznati likove koji
se kriju iza enciklopedijske nabiflanosti i štreberskog pristupa koji ubija
lepotu slušanja muzike. Od takvih bežim kao đavo od krsta. Nema tu
filozofiranja, muzika je sloboda. Najveća i najsveobuhvatnija! I to ćete
shvatiti kada dođete do šeste (najbolje) pesme “Pearly Gates” koja kroz bluzersko
bugi-vugi drljanje distorzirane gitare govori više od svih misaonih rečenica, uključujući
i ovo moje seruckanje. Posle toga sledi jedan popični Norman Blejk spust pesmom
“Settle Me Down” i album se zatvara solidnom gitarskom indie numerom “Going Down”.
Kada se sve sabere, ovo je zaista pizdarija od albuma, koji obavezno morate
poneti sa sobom, gde god ovog leta budete putovali.
Nisam slušao album, ali sam recka je donekle korektna, pa ću obavezno skinuti. Nego, moram te pitati otkud ti to da ljudi koji prosipaju enciklopedijsko znanje ne osećaju muziku. To je gruba generalizacija.
ОдговориИзбришиŠomi
Slažem se da je gruba generalizacija, ali i sam znash da ja ponekad volim da generalizujem. :)
ИзбришиAlbum skidaj obavezno.