GET ON UP – režija: Tate Taylor (SAD) 2014
Najnoviji igrani film Tate Taylora svakako je
pad u odnosu na njegov prethodni film The Help (2011), koji je,
žanrovski gledano, funkcionisao kao perfektno skockana melodrama. U novom filmu
Get on Up, Taylor se pozabavio žanrom muzičkog biopika, kroz koji nam je
ispričao priču o životu Jamesa Browna. Iako nije toliko dobar kao Ray (2004)
Taylora Hackforda ili Walk the Line (2005) Jamesa Mangolda, Get on Up će
svakako biti okrepljujuća šolja čaja svakom ljubitelju muzike Jamesa Browna. Naracija
sa gomilom flešbekova utiče na efikasnost pripovedanja, ali je zato kompleksnost
glavnog lika, sa svim njegovim vrlinama i manama, talentom i ludilom, kapiranjem
šoua i biznisa, uspešno prikazana. Chadwick Boseman je sasvim pristojno izneo
ulogu Kuma Soula, dok za njim nimalo ne zaostaju Nelsan Ellis u ulozi Bobbya
Byrda, Dan Aykroyd u ulozi producenta i menadžera Bena Barta, kao i Craig
Robinson u ulozi saksofoniste Maceo Parkera, poznatog po svom neslaganju sa
totalitarnom stranom Braunove ličnosti. Iako nije jedan od onih biopika kojima
ćete se često vraćati, u svakom slučaju predstavlja film koji, što bi rekli
starci, nije rđav. Ako ništa drugo, osetićete onaj dobro poznati groove karakterističan za muziku J.B-a, jer Papa's Got A Brand New Bag, a u torbi je fank, torba je
bas, a bas se nikada ne menja.
Ocena: (***) 3
***** remek delo
**** odličan
*** ok
** gledljivo
* katastrofa
PO REDU NESTAJANJA (Kraftidioten) – režija: Hans Petter Moland (NOR/SWE/DEN)
2014
Nils (Stellan Skarsgard) je
uzorni građanin koji, u nekom omanjem planinskom selu, zajedno sa ženom drži i
vodi privatnu komunalnu firmu, koja je zadužena za čišćenje snega na putevima. Njegov
miran građanski život izbacuje iz koloseka nasilna smrt sina jedinca. Kada se
ispostavi da je to učinila narko- mafija iz Osla, Nils uzima pravdu u svoje
ruke. Ubice Nilsovog sina, jedan po jedan, nestaju sa lica zemlje. Međutim,
problem nastaje kada norveška mafija pomisli da nestanak njihovih ljudi ima
veze sa srpskom mafijom. Tek onda dolazi do konflikta i pičvajza u kojem će se
broj leševa samo povećavati.
Ne treba tražiti neki dublji
smisao u filmu norveškog reditelja Hansa Petera Molanda. Mislim da ni on to
nije želeo. U pitanju je jedan zabavan, crnohumorni krimi-noir, na tragu svog
američkog rođaka, filma Fargo (1996) braće Koen, koji isto tako govori o
nasilju u ljudima. Kada bi izostavili humor verovatno bi to sve izgledalo mnogo
surovije, ovako je zabavno i smešno. U filmu pored vanredno dobrog Stellana
Skarsgarda, igra i Bruno Ganz koji se odlično snašao u ulozi Pape, srpskog
narko-bosa, dok ostatak srpske mafijaške kamarile čine Nebojša (Sergej
Trifunović), Stojan (Goran Navojec) i Dragomir (Miki Krstović). Na samom kraju
filma može se zaključiti da nasilje nema nacionalnost, već je deo ljudske
prirode, i kakav ološ mogu biti balkanski “varvari”, isto takav ološ, pa još i
veći, mogu biti umiveni “civilizovani” Skandinavci.
Ocena: (***) 3
HER – režija : Spike Jonze (SAD) 2013
Spike Jonze nije snimo film, već
dugometražni spot sa elementima radio-drame. U pitanju je priča o otuđenosti,
smeštena u jedan od megalopolisa bliske budućnosti. Joaquin Phoenix igra tipa
po imenu Teodor koji je upravo izašao iz braka sa Ketrin (Rooney Mara) i
poprilično je emocionalno sjeban. Pored ekscentričnog posla koji obavlja u
Agenciji za pisanje pisama, Teodor svake večeri igra 3D video igru sa malim
debelim svemircem, blazirano razglaba isprazne priče sa Ejmi (Amy Adams),
istripovanom advretajzing umetnicom sa kojom je nekada davno imao prolaznu
avanturu, dok svoje seksualne potrebe zadovoljava čet masturbacijama sa drugim
usamljenim stanovnicama megalopolisa. Njegov život se iz korena menja pošto se
zaljubljuje u virtuelnu devojku, produkt veštačke inteligencije formiranu kao
operativni sistem, koja ima samo glas (Skarlet Johanson) i sa kojom ima
svakodnevnu on-line komunikaciju. Reditelj se upušta u preispitivanje odnosa
čoveka i kompjutera na jedan drugačiji, noviji način, i to je ono što ovaj film čini zanimljivim.
Odnosno, Jonze preispituje ljubav između čoveka i softvera, kao i komplikacije
i zamršenost emocija koje se tom prilikom rađaju. S druge strane, koliko god mi
je tema ovog filma bila zanimljiva, kompletan utisak je rezultirao velikom
prazninom. Osim dobrih glumačkih rola psiho Joaquina i epizode Rooney Mare,
film zveči kao prazna kanta, a i pretenciozan je do bola. Jonze je pucao
visoko, ali nije dobacio do željenih visina. Uspeo je da stvori još jedno
privlačno delo, modernog indie-pop umetničarenja, koje više izgleda nego što
govori.
Ocena:
objektivno (***) 3
subjektivno(**) 2
Ovaj norveški me opasno smorio, a "Her" mi se dopao.
ОдговориИзбришиČudi me da te je Kraftidioten smorio. Ne spada u takvu vrstu filmova. :) U svakom slučaju od kada si sa J. primećujem da više nego ranije gledaš filmove što je za svaku pohvalu.
Избришиhahaha ;)
ОдговориИзбриши'modernog indie-pop umetničarenja"
ОдговориИзбришиE i meni ovo bilo u glavi...
:) kako drugačije?!
ОдговориИзбришиNego, pogleda li ti winter sleep?
ОдговориИзбришиNisam jos uvek ali hoću. Samo da stignem. Gledao sam ovaj poljski "Ida" što je nagrađen Oskarom i poprilično mi je slab. Ne znam zašto su ga nagradili.
Избриши