Robert
Perišić je rođen u Splitu 1969. godine.
Autor
je romana „Naš čovjek na terenu“, knjige kratkih priča „Užas i veliki troškovi“,
„Možeš pljunuti onoga tko bude pitao za nas“, zbirki pesama „Dvorac Amerika“ i „Jednom
kasnije“, drame „Kultura u predgrađu“, filmskog scenarija „100 minuta slave“.
Živi i
radi u Zagrebu.
Zahvaljujući izdavačkoj kući LOM, čitalačka
publika Srbije može se bolje upoznati sa delima ovog zanimljivog hrvatskog pisca,
jer se među njihovim izdanjima nalazi nekoliko Perišićevih naslova.
Knjiga „Uvod u smiješni ples (autofabule) “
predstavlja zbirku autobiografski inspirisanih autofabula, u kojima Perišić na
osoben način piše o svom doživljaju sveta, počevši od prvih seksualnih
iskustava u turističkom Splitu osmadesetih, preko gušterskih dana provedenih u
JNA, brucoških dana u Zagrebu, sjaju i bedi podstanarskog života, pa do
zanimljivih epizoda u kojima su opisana putovanja na Konferenciju mladih pisaca
Srednje i Istočne Evrope u Tbilisi (Gruzija), kao i putovanje sa zagrebačkom
filmskom ekipom na festival u Kanu. Pored navedenih autofabula posebno bih
izdvojio deo po nazivu „Fatamorgana iz kafića“ u kojem pisac kroz priču
provlači književni esej o fenomenu kafića koji (koliko ja znam) nije do sada
zvanično “opevan“ u prozi koja se piše u zemljama bivše Jugoslavije. Kafane su
nešto drugo. Toga je i te kako bilo u domaćoj književnosti, ali o subkulturi kafića,
prvi put sam ovde pročitao nešto zanimljivo i relevantno. Zbirka sadrži još 4
bonus priče koje imaju sponu sa autofabulama, a koje su preuzete iz drugih zbirki
ovog sjajnog pripovedača, u čijoj se nepretencioznoj prozi može uživati bez
zadrške.
„Otišli smo, dakle na Breceljev koncert u
starog Đuru, bilo je dvadesetak ljudi, taj podbuhli Slovenac, bivša rok zvezda,
uopće nije bio popularan., ali bio je uvrnut, lud, nabrijan, ironičan, duhovit,
bio je to najbolji koncert u mom životu – nije to toliko stvar glazbe koliko
duha događaja i značenja za mene u tom trenutku – jer nekako sam prvi put u
Zagrebu osjetio da sam na pravom mjestu, da sam napokon negdje stigao. Tu se
naziralo neko društvo.
Tražiti svoje ljude znači tražiti sebe. Ako ne
možeš naći svoje ljude, čamiš u društvu, ostaješ nekako neizrečen, skriven, čak
i samom sebi. U onoj brucoškoj dobi prelalmalo se to tko si, tko ćeš biti –
nisi to otprije znao. Ta slatka izgubljenost obuhvaćala me svake večeri kada
bih izašao u grad, te godine, a i idućih.“
Mnogo ga gotivim.
ОдговориИзбришиZnam. :)
ИзбришиDalmoši su talentovani. Samo ih more čini suviše sjetnim za češće pisanje.
ОдговориИзбришиMoji omiljeni su Igor Mandić i Miljenko Smoje. Stara garda!
ИзбришиNe samo da je Dalmos, nego ima i dobre naslove! Cim je naslov dosadan, ja brisem.
ОдговориИзбриши